תוכן העניינים: חינוך על-פי הפילוסופיה הדיאלוגית הקו-אקזיסטנציאליסטית: קריאה מחודשת ב'על המעשה החינוכי' למרטין בובר

העבודה התפרסמה בשלושה חלקים. אם מעוניינים/ות ניתן פשוט להוריד כאן: חינוך על-פי הפילוסופיה הדיאלוגית הקו-אקזיסטנציאליסטית.

בראש כל חלק קישור לפוסט הרלבנטי.

תוכן העניינים: 

מבוא: פילוסופיה דיאלוגית קו-אקזיסטנציאליסטית– הפילוסופיה של הזיקה (לחצו כאן):
————————————————————————-
  1. מטרות החינוך הדיאלוגי על פי 'על המעשה החינוכי' לבובר (לחצו כאן):

         א.         לא בריאה כי אם יצירה – המשגת האותנטיות בפילוסופיה הדיאלוגית:

         ב.         יצירה – תנאי הכרחי, אך לא תנאי מספיק:

          ג.          יצר השיתוף וההתקשרות:

         ד.         כפייה, חירות והתקשרות:

————————————————————————————–

  1. דמות המחנך על-פי הפילוסופיה הדיאלוגית (לחצו כאן):

         ה.         בין חירות לאחריות:

          ו.          תיקון המידות של המחנך ו–'ניסיון הצד שכנגד':

          ז.          לא אמפאתיה, הקפה:

         ח.         זיקת המחנך:

         ט.         המחנך, מטרות החינוך והחינוך העצמי:

  • נספח: 'הקוגיטו הסולידארי' של אלבר קאמי[1]: (לחצו כאן)
  • רשימה ביבליוגרפית.

מאמרים נוספים בנושא

בודהיזם ומדיטציית ויפסאנה
מדריכים

בודהיזם ומדיטציית ויפסאנה

להלן הלינקים לרשומות שפורסמו בנושא: לרשומת הפופולריות ביותר הכנסו לתווית – דהרמה ובודהיזם מדיטציה בודהיסטית וְוִיפָּאסַנַה: סמינר השוואתי על שלוש שיטות ויפאסנה – מתייחס לשיטות ההוראה של גואנקה-ג'י, אג'האן בודההדאסה ורוזמרי

המשך קריאה »
האקטיביסט.ית כסוכנ.ת שמבאלה (חשאית)
מאמרים

האקטיביסט.ית כסוכנ.ת שמבאלה (חשאית)

פרק מתוך הספר "חמלה רדיקלית – אוטופיה בודהיסטית לעת הזאת", עמ' 380-383. הפרק נפתח באגדה יפה שסיפרה ג'ואנה מייסי מהאמהות והכוהנות הגדולות של הבודהיזם המעורב חברתית. בהמשך פרשנות להתנהלות שלנו

המשך קריאה »