תזה

כותרת התזה: 'אי-נחת, חמלה והתמרה – חקירה של תורת הבודהה כתורה חינוכית – תוך דיאלוג עם הגותו הקיומית של אלבר קאמי'.

לתועלת הציבור (וכדי שלא ארגיש שכל העבודה הייתה לשווא…) העלתי חלקים גדולים מהתזה כפוסטים. מה שכבר העלתי מסומן כקישור.

להורדת התזה כולה בפורמוט PDF לחצו: תזה אסף סאטי אל-בר ערוכה.

קריאה מהנה,

אסף-סאטי

מתוך העבודה: 'אי-נחת, חמלה והתמרה – חקירה של תורת הבודהה כתורה חינוכית':

חלק I:

ארבע האמיתות הנאצלות

דרך החמלה והפרדיגמה של אי-הנחת

חלק II – דיאלוג בין קאמי לבין הבודהה. הדיאלוג הזה מעניין כי הוא מציע העמקה בשתי התורות באמצעות איתור נקודות של דמיון וניגוד.

כל החלק השני – נמצא כאן בפוסט אחד.

חלק III – התמרה על פי תורת הבודהה – הדגמה באמצעות דרך הבּוֹדְהִיצִ'יטַה

מבוא – תורת הבודהה – תורה של התמרה

3.1   התמרה במהאיאנה: חמלה, רֵיקוּת, חוכמה –

3.2   שיטות ההתמרה בתורת הבודהה –    מדיטציה או בהאוונא

              כולל:  3.2.1  התמרה באמצעות לימוד:

             3.2.2 "מדיטציה" –אימון התודעה או פיתוח מנטאלי – בּהַאוַונַא:

כולל:3.2.3   סָמַאדְהִי או 'סַמַטְהַא בהאוונא'

            3.2.4  וִיפַּסַּנַא בהאוונא – מדיטציוֹת שמטרתן פיתוח חוכמה או תוֹבנה

            3.2.5  סטיפתהאנה-ויפסנא

3.3   התמרה באמצעות פעולה מכוונת –פיתוח 'מעלות'

3.4   חוק הקרמה – כיצד נוצרים התניות והרגלים תודעתיים?

3.5   הִתְּכַּוונוּת נכונה – בּוֹדְהִיצִ'יטָה3.5.1          בין תיקון אדם לתיקון עולם; 3.5.2          הדרך לפיתוח בודהיצ'יטה

3.6   תורת הבודהה כתורה חינוכית

3.6.1          עקרונות חינוכיים מרכזיים

3.6.2          אחדות בין תפיסה לשיטה

3.6.3          יישום עקרונות ושיטות בודהיסטיות בחינוך

3.6.4          ויפסנא כחינוך הומאניסטי

סיכום – הבודהיסאטווה חוזר לעולם

א.      מאחדות לדואליות וחזרה

ב.      חינוך כתרגול בודהיצ'יטה